wtorek, 15 października 2013

Aromatyczna zupa z dyni

Jak wielu twierdzi, dynia to twór bez smaku, jest mdła i nie nadaje się do niczego, jednak jej bezosobowy smak jest jak glina. Tak! Niewielkimi zabiegami możemy sprawić, że dynia dostanie swoje nowe życie :)

Ja dodałam jej zimowych aromatów- imbir, cynamon, pomarańcza. Wspaniale rozgrzewające połączenie.

Do mojej zupy potrzeba:
- 1 dynie około 2 kg
- 4 średnie ziemniaczki
- 1 puszka mleka kokosowego
- 1 szklanka soku pomarańczowego
-  łyżka miodu
- 2 łyżeczki cynamonu
- 4 łyżeczki curry
- 1 łyżeczka gałki
- 2 łyżeczki ostrej papryki
- kilka plasterków tartego imbiru- wg uznania

Dynie obieramy, kroimy w kostkę, wrzucamy do garnka i zalewamy wodą około 2 cm ponad dynie. Po około 10 min gotowania dodajemy jak samo potraktowane ziemniaczki. Doprawiamy naszymi cudownymi przyprawami. Pamietajcie, dodajcie je w proporcjach wg waszego gustu. Moja zupa jest bardzo ostra i aromatyczna :) Kiedy warzywa będą juz miękkie, dodajemy miód, mleczko kokosowe i sok pamarańczowy. Gotujemy jeszcze przez kilka minut, blenderujemy i krem jest gotowy.
Do zupy możecie podać delikatny groszek ptysiowy, czy grzanki. Ja postawiłam na bardzo wartościowy makaron z fasoli idealnie pasujący do zup kremów.

Smacznego.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz